fredag 8 maj 2009

Axelsmärta

Till mångas glädje har Sofia Paldanius öppnat upp sin hemsida igen. http://www.paldanius.se/
Hon fortsätter att satsa på sin kanotkarriär och det verkar gå riktigt bra.
Hon skriver även om sina axelproblem. Hon har haft problem med instabilitet och tvingats operera båda axlarna. Nu den högra i vinter. Under operatonen går man in och stramar åt den främre ledkapseln så att kulan skall ligga i bättre läge utan att vicka och ricka. Se mer på http://sites.google.com/site/kanotskador/
Hon beskriver även ett annat problem som verkligen kan hämma en idrottare. Hon fick en infektion i knät vilken var på väg in i leden vad jag kan förstå. En infektion i en led är inte bra, det kan tom vara riktigt farligt. Läkarna fick gå in och rensa ut bakterierna och sätta in en pencilinkur. Infektioner och träning är en kombination som kräver träningsuppehåll.

I morgon är det Rönne å rännet i Ängelholm. Träningen i veckan blev övervägande på paddelmaskin pga vinden. I onsdags gick det nästan 2 meter höga vågor på havet så jag tänkte att tekniken skulle bli lidande, men det ska bli kul och spännande att komma ut på tävling. Det är alltid en koll av hur formen är vid årets första tävling.
Det är ett lopp på lite mer än 2 mil så jag håller nu på med en kolhydratuppladdning. Pasta och andra produkter med lågt Glykemiskt index är det menyn består av. Jag är ständigt mätt och känner mig något svullen. Professor P-O Åstrand skriver om detta ämne. http://diabetolognytt.se/nummer1_2_99/kolhydrat.html

Inga kommentarer: