fredag 5 juni 2009

Kanothus


Jag håller på att bygga ett kanothus! Nästan i alla fall. Det är en lång låda som jag ska ha kanoten i. Lådan ska samtidigt fungera som bänk längs muren och sen bli den nya grillplatsen.
Bloggandet ger resultat. Det är några stycken som har hittat mina sidor, denna blogg och hemsidan https://sites.google.com/site/kanotskador/Home
En person har även skickat epost fysiomi(snabela)gmail.com och frågat om kanotrelaterade smärtproblem. Jag kan inte ta upp det här pga sekretessen men eftersom kanotskador är det jag vill veta mer om så går det bra att maila.

3 kommentarer:

Erik B sa...

Hejsan,

Kul med både bloggen och hemsidan med mer strukturerad information.

En sak som ibland diskuteras på t ex utsidan.se är hur fort man kan börja paddla igen efter olika typer av skador. Att svara något generelllt utan att ha undersökt en person är egentligen fel men kanske du kan tipsa om några skadetyper där man absolut ska hålla sig lugn och i så fall tips på annan rehab?

Angående "kanothuset"...
... ska du lägga grillkolen i sittbrunnen? ;-)))

uhelin sa...

Jag gillar verkligen tänket med att allt ska kunna användas på mer än ett sätt.
Grillkol i sittbrunnen är inte fel heller; en lucka i bänken där sittbrunnen är placerad ger ett enkelt sätt att hålla koll hur kajaken mår och kanske se om mössen har boat in sig under vintern.

Kanotmedicin sa...

Jo kolfiber är väl samma sak som grillkol?
Jag ska fundera på det där med skador och vilotid.
Återkommer.