torsdag 25 juni 2009

Träning

Det har blivit lite olika typ av träning senaste veckan. Jag satt i kanoten ca 2 h i söndags som kursledare för motionspaddlingen. Mån 10x3 min vilket kändes bra. Ons testade jag på ett nytt pass 6(40/140) men för min del var det för lång vila. Det var svårt att komma in i rätt rytm. Antagligen har jag inte utvecklat tillräckligt mycket styrka för att köra max i 40 sec.

I tisdags blev det styrketräning i trädgården med redskap jag hittade på vägen och kroppsövningar. Jag tog även fram skivstången (bara stången, 20 kg) och mina gamla klätterremmar som man kan göra pullups och liknande med. annars var det hopp upp och ner från en mur, bollande med järnrör, skivstångsvarianter, chins i min tall, "the pistol", puschups, utfall, enarmsaxelpress med skivstång, plankan, etc. Det var mycket bålstabilitet och kroppen blev rejält öm efteråt. Det var helt klart roligare än att gå in i gymet en sommarkväll så fin som denna var.

Inga kommentarer: